Do 2-9-10 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu Do 2-9-10 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

Do 2-9-10

Door: 4ons

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

02 September 2010 | Nederland, Middelburg

Om 05:56 stonden we klaar om een glimp van Afrika's hoogste berg de Kilimanjaro op te vangen. In de schemer zagen we langszaam de wolken verdwijnen en de berg tevoorschijn komen. De zonsopkomst zorgde voor een mooie paarse gloed op de besneeuwde top.
Na een snel ontbijt vertrokken we om 07:30 met een Game-Drive richting Nairobi (hoofdstad Kenya). De Kilimanjaro verdween al weer snel in de wolken. Vrij snel zagen we een zeldzaam zichtbare paring, een nieuw hoogte punt van de safari! 2 honeymoon leeuwen waren namelijk bezig niet ver van de auto. Na veel wild en een picknick lunch langs de snelweg, kwamen we in de stinkende stad Nairobi aan.
Na grote verschillen tussen arm & rijk kwamen we in 't 5 sterren Safari Park Hotel aan. Niet normaal hoe luxe en smogloos en in de natuur je naast zo'n stinkstad kan zitten!

Het lijkt of we in Burger's Bush zijn belandt met watervallen, zwembad, casino en 3 grote restauranten. Na het genieten gingen we in "HET" restaurant van Kenya eten: Nyama Choma". Een restaurant waar zo'n beetje ieder dier op het menu staat. Je kan hier blijven eten totdat je een Girafbeeldje plat neerlegt. Totdat je dit doet blijven ze met grote spiesen met vlees (van geit tot krokodil) langs de tafel lopen. Na een leuk entertainment van Afrikaanse dans was het weer slaaptijd.

• 07 September 2010 - 15:10

Ton & Hetty:

Wat een beestenboel! En op die ene foto eet Marco volgens ons "aap".
    Veel plezier in het paradijs!
    Wij hebben hier ook dieren trouwens: muggen, wespen, spinnen, mieren.
    gr
    T&H

• 08 September 2010 - 14:22

A&A:

Dat zijn weer mooie verhalen en ook schittende foto's (maar daar zijn er vast nog veel meer van!)!
    Geniet nog van de laatste dagen mooi weer! Hier is het al echt herfst op het moment...
    Groetjes