dag 4. Shoppen in New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 4. Shoppen in New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 4. Shoppen in New York

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

Do 5 juni Om 06.45 gingen we eruit om naar n free-summer-concert van mr Happy, Pharell Williams te gaan in the morning show van NBC. Helaas was Manhattan vandaag aan de beurt voor n bak regen uit n tornado-complex die al voor heel wat schade heeft gezorgd in dit land. Met mazzel kwamen we ook nog in n goed vak terecht. Vlak voor "mr happy" begon, begon t helaas nog harder te stortregenen, maar dit mocht de pret niet drukken! Wij waren in ieder geval happy na dit super-gaaf miniconcert van DE artiest van dit moment.
Nu was t tijd voor n overheerlijk krentenbagel-ontbijt, en droge kleren! Deze break hadden we echt ff nodig. Mensen gaan naar New York om te shoppen, en dat was vandaag ons tweede doel. New York, of in ons geval Manhattan, en op zijn Amerikaans: the BIG Apple. Leg meerdere keren n kalverstraat naast elkaar, met hier tussenin veel verbindingsstraten en smeer er nu DE merk-en designerswinkels over uit. Denk per gemiddelde winkel nu heeeeel groot, dus soms per merk bijna n Bijenkorf met 4 etages. Welkom in the big apple! Grote winkels, erg grote en hoge gebouwen, met veel straten (blocks), hier rijden weer nog grotere auto's op, en dan komen hierbij (wat wij tot nu toe zien): hele hoge, grote prijzen! Neem voor 't centrum genoeg credit mee om oa Gucci, Prada en zelfs Ferrari's te kopen. En nog belangrijker: zorg dat je op marathon-niveau getraind bent, want wij zijn echt wel wat gewend, maar dit!
Genieten valt er genoeg, maar goedkoop is het hier niet (ook eten en drinken is erg toeristisch geprijsd). Onze lege koffers zijn na deze dag dan ook alleen gevuld met mooie herinneringen. Overigens voor sommige mensen is het hier HET brandweer-walhalla, die sirenes en auto's! Totdat we praten, denken de locals dat wij Amerikanen zijn, wat regelmatig leuke gesprekken oplevert. Om 12.00 was t overigens weer n mooie zonnige dag hoor! Na n pizza en salade ronden wij deze slopende beenspierendag af.