Ons Reisschema - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu Ons Reisschema - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

Ons Reisschema

Door: 4ons

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

24 Augustus 2010 | Nederland, Middelburg

Zo 29-08: Middelburg – Amsterdam
Ergens rond 13:00 uur rijden we naar Amsterdam, voor een overnachting en parkeerplaats in het Van Der Valk Hotel Schiphol.

Ma 30-08: Amsterdam - Mombasa
We vertrekken om 06:20 uur vanaf Schiphol. En komen om 19:10 uur aan in Mombasa.
Na aankomst op de luchthaven worden we welkom geheten door onze reisleiding en volgt er een transfer naar het hotel in Mombasa. (Reef Hotel)
Het is overigens 1 uur later in Kenia. Vanwege de evenaar in Kenia is het 12 uur licht en 12 uur donker, dus om 06:30 is het licht en om 18:30 is het donker.
Di 31-08: Mombasa - Tsavo West
Na het ontbijt gaan we richting Tsavo West. Het beeld wordt hier beheerst door vulkanische bergen, dieprode aarde en rotswanden met fantastisch uitzicht. Hier leeft ook de beroemde rode olifant van Tsavo. Deze kleur krijgen ze omdat ze baden in het rode stof van de aarde. Naast olifanten leven er onder andere ook leeuwen, luipaarden, cheeta’s, neushoorns, buffels, zebra's en giraffes in het reservaat. De lunch, het diner en de overnachting vinden plaats in Ngulia Safari Lodge.
In de namiddag maken we een safari in het Ngulia Rhino Sanctuary. Hier gaat u op zoek naar de witte en zwarte neushoorn.
Wo 01-09: Tsavo West-Amboseli
Vandaag vroeg uit de veren! Na een stevig ontbijt vertrekken we richting Amboseli. Onderweg bezoeken we de Mzima Springs. In de middag vindt er een safari plaats in Amboseli National Park, waarbij de olifant centraal staat. Het leven in het park bestaat uit talloze soorten wilde dieren en de bewegingen van de kuddes naar de beste weilanden zijn zeer goed te volgen vanuit uw safaribusje. De Kilimanjaro op de achtergrond maakt het indrukwekkende plaatje compleet. Het diner en de overnachting vinden plaats in de Amboseli Sopa Lodge. Vanuit deze lodge zouden we een schitterend uitzicht op Kenia's hoogste bergtop, de Kilimanjaro kunnen hebben. 's Ochtends vroeg bij zonsopgang en 's avonds bij zonsondergang is het licht het beste om mooie memorabele foto's te maken.
Do 02-09: Amboseli - Nairobi
Na wederom een vroeg ontbijt gaat we de gehele morgen op safari in het park. Na een picknick in de schaduw rijden we via de grensplaats Namanga naar Nairobi. Het diner en de overnachting vinden plaats in het Safari Park Hotel. Hier gaan we 's avonds genieten van heerlijke Afrikaanse grillgerechten in het beroemde wildrestaurant "Nyama Choma". Ook vegetariërs komen aan hun trekken in dit unieke restaurant.

Vr 03-09: Nairobi-Lake Nakuru
Na het ontbijt vertrekken we richting Lake Nakuru National Park, dat zijn faam dankt aan de grote hoeveelheden flamingo's die zich er ophouden. We maken een safari en geniet van de lunch in de Lake Nakuru Lodge. Na de lunch gaan we verder met het spotten van dieren rondom Lake Nakuru waarna we terugkeren naar de lodge voor het diner en de overnachting.
Za 04-09: Lake Nakuru- Masai Mara
Na het ontbijt gaan we door naar de Masai Mara, waar we arriveren voor de lunch. 's Middags maken we een safari totdat de zon ondergaat. Vanuit het Serengeti National Park in Tanzania trekken de kuddes de grens over naar de vruchtbare weides van Masai Mara. Uiteraard worden deze kuddes met speciale aandacht gevolgd door groepen van leeuwen, cheeta's en andere roofdieren. Over de open vlaktes is de jacht van deze roofdieren vaak goed te volgen. Het diner en de overnachting vinden plaats in Mara Sopa Lodge vanwaar we een schitterend uitzicht hebben over het park.
Zo 05-09: Masai Mara
Vandaag staan er maar liefst drie safari's op het programma in de schitterende Masai Mara. Dit zorgt voor een grote kans op het zien van de "Big Five" op één dag. Dit park staat bekend om de leeuw met de zwarte manen! Tussen de safari's door keren we terug naar de lodge voor het ontbijt en de lunch. Ook het diner en overnachting vinden weer plaats in Mara Sopa Lodge.
Ma 06-09: Masai Mara - Mombasa
Vandaag rijden we richting Nairobi voor de aansluitende vlucht naar Mombasa. Bij aankomst in Mombasa gaan we naar ons hotel voor de strandvakantie.
________________________________________
Ma 06-09 t/m Ma 13-09: Strandvakantie Southern Palms Beach Resort op Diani Beach
Uitrusten, snorkelen, genieten.
Ma 13-09: Mombasa - Amsterdam
Om 19:30 uur vertrekt ons vliegtuig vanaf vliegveld MOI International in Mombasa.
Di 14-09: Aankomst Amsterdam
Om 06:50 uur landen we op Schiphol. Na een shuttle terug naar Van Der Valk rijden we met de auto terug naar Middelburg.