Wo 1-9-10 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu Wo 1-9-10 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

Wo 1-9-10

Door: 4ons

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

01 September 2010 | Nederland, Middelburg

Na ontbijt(06:15) vertrokken we uit Tsavo richting Amboseli National Park(NP). De route was 1 grote Game-Drive met oa Giraffen, struisvogels en wrattenzwijnen (pumba's). Om 08:00 uur kwamen we bij Mzima Springs. Hier gingen we een loopsafari maken tussen de apen, vissen, vogels, krokodillen en ander "wild".

Verder over de route reden we over een oude lavastroom heen in een berg/vulkaanrijk gebied. Rond 11:30 waren we in de Amboseli Sopa Lodge, waar we verbleven in een Afrikaans hutje. Tussen de hutjes zaten oa aapjes en eekhoorns. Na een Lunch gingen we op Game-Drive in Amboseli NP waar grote kuddes Olifanten, zebra's, gazelles en gnoes rond liepen.
Aan de rand van een waterplas lag een stervende leeuwin (ziek/gewond?), wat er dan wel heel sneu uitziet. Na wat nijlpaarden zagen we ook 2 leeuwinnen in een gezondere staat.
's Avonds zijn we met ons safaribus-groepje (Ben & Maud en Jeroen & Ingrid) nog een drankje/cocktail gaan drinken in een bar met zicht op een voerplaats (rauw vlees). Na wat zwerfkatten en marterachtigen werden we om 22:22 getracteerd op een gevlekte hyena, die nerveus en bang op afstand bleef. Na een bewapende masai begeleiding naar ons hutje (vanwege de roofdieren!!!) gingen we slapen.