dag 3. Fietsen in Manhattan - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 3. Fietsen in Manhattan - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 3. Fietsen in Manhattan

Door: p

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

Wo 4 juni Hallo vroege morgen, helaas... Na een ontbijtje bij Dunkin Donuts zijn we fietsen gaan huren. Via de fietsroute langs de Hutsonriver fietsten we tot aan het WTC naar de zeer indrukwekkende 9/11 memorial. Hier hebben we uitgebreid de omgeving bekeken en dan heb je pas in de gaten hoe groot het rampgebied is en wat er is gebeurd.
Na een wandeling door het financiële gebied en uiteraard ook Wallstreet hebben we gesmikkeld van een echte New Yorkse hotdog met alles erop en eraan, zelfs zuurkool... Na de lekkere lunch sprongen we weer op de fiets om op het puntje van Manhattan op de Staten Islandferry te stappen. Deze gratis pont kwam vlak langs het Vrijheidsbeeld. Aan de overkant moesten we de boot af, maar konden gelukkig toch weer op dezelfde boot terug. Vervolgens zijn we via de Eastriver terug gefietst onder de diverse bruggen door (o.a. Brooklyn Bridge) richting Central Park.
Na een korte fiets- en wandeltocht met hier en daar wat eekhoorns gespot te hebben, hebben we de fietsen helaas weer ingeleverd. Een heerlijke Mexicaanse burrito vulde onze magen. Tot slot zijn we deze burritos gaan verteren, door Manhattan by night te verkennen.Op broadway hadden we zelfs nog n korte meet n greet met Daniel Radcliffe (Harry Potter). Laat erin en vroeg eruit.

• 06 Juni 2014 - 08:26

Marcel:

Ha Amerika gangers
    Was dat de echte Harry ?????????
    Leuk
    Hier wordt het twee dagen mooi weer met temp > 30oC
    Hoop dat jullie ook prima weer hebben.
    gr
    uut RMU