dag 2 Manhattan - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 2 Manhattan - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 2 Manhattan

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

Di 3 juni
Iets na 05.00 werden we langzaam wakker, RAAR! Na wat luieren waren we om 06.30 toch echt wakker. Eerst in de lobby wifi-en, en vervolgens op zoek naar ontbijt. Vandaag staat er n wandelroute op t programma van ca 10 km met al t moois in onze omgeving. We starten tussen de eekhoorns, sirenes en broodje ei/bacon/kaas naast Central Park en oh ja t is klef, heet en straaltjes-water-op-de-rug-weer. Wat zijn sommige gebouwen hooooog!

Na n toch verdwaalbare route kwamen we bij t niet te missen Rockefeller center aan met n afschietlift naar boven. In ca 40 sec met thrilling light show in lift kwamen we op de 67 verdieping aan. WOW, uitzicht, nog dichter bij kokende zonnestralen. Central Park, Empire State, Statue of Liberty, etc.. ze zijn er allemaal. Na n paar foto's, niet teveel, gingen we zeker zo snel naar beneden. De route ging verder naar Times Square, hier kun je zeker n dag doorbrengen met kijken naar alles wat er gebeurt. Na n verkoelende super McMilkshake, ging er ook wat gebeuren. Bleek er n brandmelding te zijn op Times Square!! Zo'n beetje half Manhattan werd opgepiept voor n rokende putdeksel, hahaha. Heeeeel veel putdeksels roken in Manhattan, dus de show was SUPER maar erg loos. Tenslotte brachten onze voetjes ons naar Central Station, groot groter grootst. Geen Giraf en Leeuw in station gezien, maar mooi en druk (werkspits) was t zeker. Aan de achterkant staat t uit vele films bekende Chrysler Building, nu helaas zonder Batman. Vanwege de afgegeven regen gingen we snel terug en uiteten in n "Hidden Restaurant". Deze zat verstopt achter de receptie in n hotel, "The Burger Joint". Het was ff wachten (zo hidden was t dus al niet meer!), maar leverde n heerlijke cheeseburger met french fries op. Na wat buiten indrukken opdoen, komt aan deze dag n eind. Slapen of vroeg wakker??

• 04 Juni 2014 - 08:52

Marcel En Anita:

Prachtig om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Leuk om te zien hoe de volgende familie Amerika gaat ontdekken.
    Pas op dat jullie niet verslaafd worden hahahahah zoals ons en inge en eddie.

gr vanuit een druilerig Arnemuiden.

• 04 Juni 2014 - 17:21

Eddy/Inge:

Howdy daar! Leuk! Dat wordt de komende weken uitkijken naar nieuwe verslagen van jullie avontuur in Amerika. Vast raar ja, zo'n verre reis en geen zebra's en nijlpaarden maar wolkenkrabbers, sirene's en vooral veel mensen in alle soorten en maten. Veel plezier nog en misschien morgenochtend een uurtje later wakker :)