dag 5. Fietsen op z'n gemakje - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 5. Fietsen op z'n gemakje - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 5. Fietsen op z'n gemakje

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

Vr 6 juni
Vandaag gingen we t wat rustiger aandoen, lekker fietsen. Fietsen brengt je heel snel door deze grote stad, en wil je winkelen dan stap je af en loopt met t volkje mee. Is erg makkelijk doordat ieder block stoplichten heeft. Fietspaden in t centrum liggen trouwens aan de linkerkant van de veelal eenrichtingswegen, waardoor automobilisten (yellow cabs en limo's) je veel beter kunnen zien. Ben je ooit in New York, ga fietsen! Maar volgens twee zakenmannen alleen met droog weer, want bij regen is het 'n zelfmoordmissie omdat regen hier toch iets aparts en afleidends is.

Ons ontbijt van Starbucks (bijna op iedere hoek) was bijna lunch, en de donut-lunch (het is vandaag happy donut-day in Amerika) was meer n late snack. Rustig opstarten, maar toch fietsen van 12.00 tot 19.00. We begonnen in n straat met film en tv-serie huizen en hier vlakbij het grote museum of naturel historie. Vervolgens stond er n mega mega mediamarkt-achtige winkel op t programma in n joodse wijk, n ervaring op zich. Via Madison Square Garden (Arena van New York) kwamen we aan bij de "high line", n oude spoorverbinding op 10 m hoogte die nu n 3 km lang hip park is geworden. Toen zijn we dwars door Manhattan via de NYFD-store naar Chinatown gegaan. Dit was 1 grote stinkende vuilnisbelt, waar we dan ook hard doorheen zijn gefietst op weg naar de Brooklyn Bridge. Het was n redelijke klim om boven te komen met de fiets, maar zeker de foto's waard. Na n blik op t stadhuis (mini witte huis) zijn we in de hitte teruggaan.

Heel laat gingen we dineren bij Times Square, het gebied waar iedereen samenklontert. Een lange blik op alle lampjes en mensen (t was ook nog eens promnight voor de studenten) en we gingen terug. Je kan hier trouwens winkelen tot zo laat je maar zou willen. De nodige zwaailichten trokken onze aandacht, en brachten ons bij n net gebluste brand. Hierbij telden we al 14 mega trucks ter plaatse, en dan reden er ook al diverse weg! Voor New Yorkse begrippen was t n zeer grote brand met 130 man inzet! Wij gaan weer slapen na een super toffe dag.

Ps we zijn op de camera nu ook met wifi actief, dus we kunnen weer foto's van hogere kwaliteit posten!

• 07 Juni 2014 - 12:21

Ton En Hetty:

Wat een leuke keuze om te fietsen door New York!
    Je moet maar op het idee komen.

• 09 Juni 2014 - 10:24

Marcel:

En al emigratie plannen hahahahahaha