dag 7 Silver Star train trip - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 7 Silver Star train trip - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 7 Silver Star train trip

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

Zo 8 juni
Vanochtend vroeg eruit en laatste dingetjes inpakken. Ff internetten, Dunkin' bagelontbijtje halen en op weg naar Pennsylvania Station. Hier kwamen we na uurtje lopen aan. Na wachten op n spoornummer gingen we aan boord van onze vertraagde Amtrak Silver Star 91 train op weg naar tropisch Orlando. Tijd voor n foto heb je niet hier, het is aan boord en gaan met die trein (we hadden natuurlijk al uurtje vertraging).

Al toeterend gaan we op weg naar iedere overweg. Onze roomette valt niet tegen en is groter dan we dachten. 2 grote stoelen, die samen bed 1 worden en bed 2 aan het plafond. Alle kanten zijn voorzien van lampen (lees, spiegel, sfeer, plafond en airco. We hebben n grote opbergruimte en wastafel met spiegel en toilet. Het toilet is ook een tree van de trap om in t bovenste bed te komen. Het is alles behalve benauwd hier! Om 12.30 gingen we lunchen in het restaurant waar alles inclusief is. We hadden n broodje steak met chips en kipschnitzel met puree.
Onderweg zagen we diverse steden (washington DC en Philadelphia en spookstad Baltimore) en bekende monumenten. De kleine dorpjes hebben allemaal n mainstreet die er erg western-like uitzien, je mist alleen nog de cowboys met hand op revolvers. Voor de rest rijden we langs moerassen, meren en bossen. Om 18.30 hadden we onder t genot van n diner (kip met rijst en New York cheesecake) een gezellig gesprek met 2 Florida inwoners die ook uit New York kwamen. Terwijl t steeds sneller donker werd begonnen wij na 22.00 aan onze sleep-in-moving-train-experience.

• 10 Juni 2014 - 17:24

Marcel:

Heeee Luitjes,

Heel veel plezier in Orlando.
    T's niet dat ik jaloers ben hoor ......................grrrrr..........................
    We volgen jullie nog dagelijks.
    Die rein i inderdaad een goede keus.
    gr uut erremuu