dag 14. Universal - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 14. Universal - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 14. Universal

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Zo 16 juni. Universal Studio's

Het belooft n mooie dag te worden met later in de middag Thunderstorms. Universal, bekend van zoveel films heeft 2 grote parken naast elkaar staan waarvan wij vandaag het bravere filmpark bezoeken.

Eigenlijk zijn we al zo snel onder indruk van dit park met amazing theming, magische muziek, originele restaurants (met eten en drinken zoals in de films/series) en de onvoorstelbaar gaafe attracties, dat we dit nu al boven Disney's Magic Kingdom zetten!

Het is vaderdag, en dat zorgt ervoor dat niemand naar Universal gaat, wachtrijen zijn er niet of weinig! We beginnen met Transformers 3D, n attractie zoals wij dit in Europa niet kennen. Je stapt in een raceauto-robot met 3D bril op en rijdt door New York. Scenes gaan vanuit het echt vlekkeloos over in 3D-schermen en weer echt verder, echt zo mooi gemaakt! Het blijkt al snel dat meerdere attracties van deze techniek gebruik maken. Springfield, het land van de Simpsons, is perfect nagemaakt. Als we cafe Moe's binnenstappen klopt t gewoon helemaal. Leuk dat mensen in Disney soms 2 uur wachten voor 2 minuten Peter Pan, terwijl wij nu direct op vliegende fietsen (met ET in mandje) veel langer genieten van deze zwevende attractie. Ook de stuntshow/super 3D film Terminator en schietattractie Men in Black waren erg origineel.

Na n flinke hap in 1 van de Simpson restaurants gaan we via orkaanattractie Twister naar n ander hoogtepunt, The revenge of the Mummy. N achtbaan en show in 1, met overal vlammen om je heen en heel veel snelheid! Om 18.00 besloten Thunderstorms ons te sarren, maar wij zetten net in n show. Het was n perfecte dag in n erg gaaf park. Helaas ging de eindshow niet door, omdat The LateNight show met Jimmy Fallon live uit dit park zou uitzenden ivm opening nieuwe Harry Potter attractie met oa optreden J-Lo.

Met n 16" megapizza eindigden wij onze dag.

• 16 Juni 2014 - 15:46

Marcel:

We volgen jullie nog elke dag op de voet.
    zo te lezen hebben jullie een droom vakantie.
    Enjoy my friends