dag 12 StarWars weekend - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu dag 12 StarWars weekend - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patricia & Marco - WaarBenJij.nu

dag 12 StarWars weekend

Door: m

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Marco

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vr 13 juni. StarWars in Disney's Hollywood Studio's

Op tijd eruit voor n speciale dag in de studio's, vanuit de hele wereld komen ze hierheen voor "The StarWars Weekend". In het park liepen overal sterren uit de films, en waren er diverse shows. Super om de muziek van de films en andere geluiden (om je heen t horen). Helaas ging n grote parade met 400 deelnemers (veel strormtroopers) niet door, omdat 5 minuten voor het begin een mega Thunderstorm losbarstte met zwembaden (rivieren) aan regen. Veel mensen besloten te gaan, terwijl het n half uurtje duurde en daarna werd t al snel warmer. We konden nu alle attracties doen met korte wachttijden!

Beiden vonden we dit park misschien wel t leukste park, het heeft n paar erg leuke attracties. De gaafste was n toystory 3d schietsimulator, waarbij je in n karretje door n gebouw scheurt met allerlei wapens op voorwerpen schietende. Het is echt lachen en genieten. We hadden n fastpass hiervoor met 5 min wachttijd, de gewone was bijna de hele dag 100 min! Maar dat was t zeker waard, de wachtrijen vervelen hier trouwens nooit omdat ze allemaal interactief zijn.

De Muppets 3D show was ook n superervaring, zittende in het muppets-theater met de 2 oudjes (lachen). Wanneer je in Disney over de kop wil gaan, dan kan dat alleen in dit park. In "the rock 'n rollercoaster" met Aerosmith. In het park zijn veel stuntshows en andere leuke shows te zien, lekker veel zitten en weinig lopen te lopen.

Eten deden we in n 50's restaurant waar de bediening deed of je thuis bij moeders ging eten, lachen gieren brullen! Mensen die in de hoek moesten staan, geen ellebogen op tafel etc etc. En toen kwam de afsluiter, De StarWars eindshow! Keihard DE muziek met n heerlijk belachelijke extreem grote vuurwerkshow die perfect op de muziek gemaakt was. N mooi eind van n Disneyweek!

Helaas duurde het lang voordat we n bus hadden, deels door alle rolstoelaanstellers hierzo. Een overgrootdeel zit hier in gehuurde elektrische rolstoel omdat ze hun gewicht niet door de parken krijgen voortbewogen. Maar moet je ze (armen zijn soms alle groter als ons lichaam, de rest onbespreekbaar) eens zien lopen (dan wel!) bij eettenten. Dus ben je dik, heb je voorrang.

Eenmaal terug zijn we met n taxi naar ons volgende hotel gegaan 30 km verderop. N chique Hilton horende bij Seaworld, op loopafstand van dit park. Het voelt hier duur, maar ook erg Afrikaans.

Ps Ons Nederlands Elftal is zelfs hier talk of the town (5-1).

• 15 Juni 2014 - 20:26

Eddy/Inge:

Wij zijn heel benieuwd hoe jullie er uit zien als jullie weer in Nederland zijn nadat je daar hebt gegeten in 50 restaurants!! Jullie mogen dan ook voortaan in een rolstoel?! :-)
    Het ziet allemaal prachtig uit daar. Lekkere grote bedden hebben ze daar he..... En die mag je ook helemaal gebruiken!!
    Veel plezier!
    Groeten van ons.

• 16 Juni 2014 - 15:36

Penm:

Pas nu hebben we in absurd groot bed, daarvoor twijfelaartjes. Porties eten zijn alles behalve groot, daar wint ieder NL restaurant nog van!
    Vergeet niet dat wij heel veel lopen per dag, fietsen, maar ook vaak rennen door de buien. We komen bijna afgetraind thuis hoor ;-)